Primele autobuze fără șofer pot fi văzute în Paris pe o rută experimentală între două stații de metrou. Sunt două astfel de vehicule, fiecare având o capacitate de 6 locuri.
Acestea transportă călătorii pe o rută de 200m, peste podul dintre stațiile Lyon și Austerlitz.
Autobuzele sunt testate astfel pe o perioadă de trei luni pe o rută prestabilită, fără a intra însă în traficul aglomerat. Autoritățile consideră noul sistem ca fiind revoluționar și speră că acest nou tip de transport în comun va schimba în bine traficul în orașe în următorii 20 de ani.
[fblikebox id=568]
Deși Parisul are o infrastructură de transport bine dezvoltată, accesul din suburbii este totuși o problemă pentru călători.
“Visăm ca într-o zi să avem astfel de autobuze parcate lângă toate punctele nevralgice ale orașului și stațiile RER, putând să ia comenzile călătorilor pe rute altele decât cele prestabilite” spune Elisabeth Borne, directorul rețelei de transport în comun pariziene.
Stațiile RER sunt stații de tren conectate la rețeaua de metrou care asigură accesul din marginea orașului către centru.
Parisul este primul oraș francez care introduce transportul fără șofer în Franța. Cu toate acestea, Lyon, al doilea oraș ca mărime din Franța, dispune de prima linie automatizată de metrou, folosită încă din 1991, precum și linii autonome de autobuze electrice. Primul microbuz fără șofer a fost testat aici în septembrie anul trecut; era electric și avea 15 locuri.
[fblikebox id=568]