Facebook a început de ceva vreme să trâmbițeze despre cum vor ei să facă platforma de socializare mai sigură și mai lipsită de știri false. Lucru care ar fi minunat dacă ar fi adevărat.
Cu toate “eforturile” pe care le-au depus în această perioadă, se pare că nu le-a ieșit mai deloc, ba chiar impresia este că în ultima vreme apar din ce în ce mai multe falsuri pe platforma lor. Și asta nu se întâmplă oricum. Cele mai multe falsuri le-am observat chiar în anunțurile sponsorizate, cele care îți apar oricum, că ai dat sau nu Like vreunei pagini.
Cele mai bune două exemple în acest sens sunt anunturile privitoare la vânzări de licențe Windows și cele referitoare la noua monedă Libra care aparține, culmea, chiar celor de la Facebook.
Este cunoscut faptul că Microsoft a avut mai multe campanii în ceea ce privește vânzarea în pachete foarte avantajoase a licențelor pentru Windows 10, în unele cazuri chiar gratuit, din dorința acestora de a face tranziția pe cât mai multe sisteme existente de la versiuni mai vechi la ultima versiune. Nu este însă cazul cu aceste așa-zise oferte extrem de atrăgătoare pe care le vedem în reclamele de pe Facebook, oferte care s-au dovedit a fi false, menite doar a lăsa fără bani pe cei care se aruncă în shopping ca fata mare la măritat. Prin urmare tratați-le ca atare, adică cu indiferență.
În ceea ce privește anunțurile referitoare la noua monedă digitală pe care o lansează Facebook, am văzut diverse anunțuri postate ca și cum ar fi articole din titratul cotidian The Telegraph prin care oamenii erau îndemnați să cumpere Libra acum la un preț mic, în convingerea că prețul va crește exponențial și vor deveni milionari peste noapte, așa cum unii norocoși au făcut cu Bitcoin la apariția sa. De fapt, țepuitul era direcționat în site-uri fantomă unde plătea dar de fapt nu cumpăra nimic deoarece Libra încă nu era pe piață.
Ei bine, cum poate pretinde Facebook că luptă pentru o platformă curată, când chiar în interiorul sistemului lor de anunțuri sponsorizate apar asemenea falsuri? Este clar că verificarea anunțurilor este doar una automată și iată că rata de succes a filtrării este total nesatisfăcătoare.